ΥποδομέςΠρώτη Σελίδα

“Στην πρέσσα” η Γραμμή 3: Πού σκοντάφτει ο διαγωνισμός για 7 νέους συρμούς

Στην Γραμμή 3 του Μετρό “Πειραιάς – Αεροδρόμιο” εντοπίζεται ο μεγαλύτερος επιβατικός φόρτος στο δίκτυο των τριών γραμμών του. Αυτή η πίεση γίνεται εντονότερη κατά την καλοκαιρινή περίοδο όταν αυξάνεται πολύ η επιβατική κίνηση από/προς το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, καθώς τη χρησιμοποιούν πολλοί ταξιδιώτες. Για το λόγο αυτό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Ελληνικό Μετρό προγραμμάτισαν από τον περασμένο Απρίλιο διαγωνισμό για επιπλέον 7 συρμούς, που θα δώσουν μεγάλες δυνατότητες στην συχνότητα και την χωρητικότητα της γραμμής.

Ωστόσο οι εξελίξεις καθυστερούν. Η εμπλοκή παρουσιάζεται βασικά στη χρηματοδότηση και δευτερευόντως στην πιστοποίηση της ασφάλειας των μεταφορών.

Ο εν λόγω διαγωνισμός αφορά στην προμήθεια 7 διρευματικών συρμών για τη Γραμμή 3 του Μετρό, που έχουν τη δυνατότητα να κινούνται τόσο στο υπόγειο τμήμα, όσο και στο υπέργειο τμήμα μεταξύ των σταθμών Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο. Υπολογίζεται ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός διαδικασία θα αποδώσει καρπούς περί το 2030, αν βέβαια ξεκινήσει εγκαίρως.

Πού σκοντάφτει ο διαγωνισμός

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, προς το παρόν ο διαγωνισμός αυτός αντιμετωπίζει έλλειψη χρηματοδοτικών πόρων, καθώς τα κονδύλια για τις μεταφορές στο νέο ΕΣΠΑ είναι αρκετά περιορισμένα (στα 2,2 δισ. ευρώ πλέον, έναντι 8 δισ. ευρώ και άνω σε προηγούμενα προγράμματα) ενώ έχουν προκύψει και έκτακτες ανάγκες – δαπάνες, με χαρακτηριστικότερες τις ζημίες από τις καταστροφικές κακοκαιρίες σε Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Εύβοια.

διαγωνισμός
Καθυστερεί ο διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό για την προμήθεια διρευματικών συρμών.

Επίσης, όπως αναφέρεται από το υπουργείο, πρέπει να ξεπεραστούν οι ενστάσεις της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων (ΚΕΜΚΕ) για τη χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου διότι οι εν λόγω συρμοί «βγαίνουν» στο δίκτυο του προαστιακού, άρα στο διευρωπαϊκό δίκτυο, άρα να βεβαιωθεί ότι δεν υπάρχει προνομιακή θέση της ΣΤΑ.ΣΥ.

Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα, είναι οι προδιαγραφές των συστημάτων ασφαλείας. Οι νέοι συρμοί θα είναι διρευματικοί, άρα χρειάζονται πιστοποιήσει ασφαλείας από τον ΟΣΕ και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Οι συρμοί λέγονται διρευματικοί, καθώς έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με τα δύο διαφορετικά συστήματα ηλεκτροκίνησης τόσο στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό όσο και στο υπέργειο δίκτυο του Προαστιακού.

Προαστιακός σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button