ΠεριβάλλονΠρώτη Σελίδα

Ο νέος “αεροδρομιακός” σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα και τα… καλά του για το Αιγάλεω

Ο νέος σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα ή Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) θα εξυπηρετεί 40.000 επιβάτες ημερησίως, θα περιλαμβάνει 4 κτίρια, συνεδριακό κέντρο, ξενοδοχείο, καθώς και εμπορικά καταστήματα. Πέρα από την εντυπωσιακή εικόνα του Σταθμού και την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού, αναπόφευκτα η περιοχή θα γνωρίσει επιβάρυνση σε διάφορους τομείς, γεγονός που δεν έχει αποτελέσει, από όσο γνωρίζουμε, πεδίο προβληματισμού.

Στο πλαίσιο αυτό δημοσιεύουμε το άρθρο του κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ, πρώην Δημοτικού Συμβούλου Αιγάλεω.

    Ο “αεροδρομιακός” σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα και τα… καλά του για το Αιγάλεω

    Ανυπολόγιστα επιζήμια θα είναι για το περιβάλλον συνολικά του λεκανοπεδίου, και ειδικά του Αιγάλεω, η συγκέντρωση το λιγότερο 560 βαρέων οχημάτων στην πιο επιβαρυμένη περιοχή της Αθήνας, Στο τμήμα του Ελαιώνα που διοικητικά ανήκει στο Δήμο Αιγάλεω. Παράλληλα η οικονομική ζωή της πόλης θα υποβαθμιστεί περαιτέρω. Η κεντρική αγορά της πόλης αλλά και των άλλων κοντινών Δήμων Χαϊδαρίου – Αγίας Βαρβάρας – Κορυδαλλού κλπ. δεν θα αντέξουν στον ανταγωνισμό.

    το περιβάλλον κυρίως θα πληγεί ανεπανόρθωτα. Για τους εξής λόγους.

    1. Οι τελευταίες μετρήσεις θερμοκρασίας της ασφάλτου και του εδάφους από ντρόουν στην περιοχή πολύ πρόσφατα, έδειξαν απίστευτα νούμερα: +80 βαθμούς Κελσίου.

    2. Είναι συχνές οι πλημμύρες στην περιοχή με την έστω λίγο πιο δυνατή βροχούλα. Φανταστείτε τι μπορεί να συμβεί αν έχουμε πλημμυρικά φαινόμενα τύπου Daniel. Όχι σταθμός ούτε κολυμπηθρόξυλο δεν θα μείνει. Και ενώ οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για όλες τις περιοχές πέριξ του Κηφισού, έρχεται η κυβέρνηση και εγκρίνει την περιβαλλοντική μελέτη.

    3. Η ατμοσφαιρική ρύπανση ήδη είναι πολύ υψηλή στη περιοχή (μικρή ποσότητα πρασίνου, σε συνδυασμό με την κυκλοφορία μεγάλου όγκου οχημάτων από 5 μεγάλους υπέρ τοπικούς δρόμους. Κηφισού – Λ. Αθηνών – Λ. Θηβών – Π. Ράλλη – Ιερά Οδός.)

    4. Η περιβαλλοντική μελέτη που πρόσφατα εγκρίθηκε, προφανώς δεν έλαβε υπόψιν της τα παραπάνω σοβαρά στοιχεία και επιπλέον:
    * Ότι στην ίδια περιοχή εξυπηρετείται το αμαξοστάσιο της καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων με 80 περίπου ΒΑΡΕΑ οχήματα.

    * Ότι στην ίδια περιοχή πρόκειται να δημιουργηθεί και να λειτουργήσει (άμεσα) ο σταθμός επεξεργασίας και μεταφόρτωσης απορριμμάτων πάλι του Δήμου Αθηναίων μαζί με του Δήμου Αιγάλεω και σύμφωνα με δηλώσεις του τέως περιφερειάρχη άλλων 6 Δήμων. Πρακτικά αυτό σημαίνει, κίνηση 200 και πάνω βαρέων οχημάτων, αδιάκοπα καθ’ όλο το 24ωρο, για την εναπόθεση – επεξεργασία και μεταφορά (περίπου 2 τόνων απορριμμάτων καθημερινά).

    * Ότι στην ίδια περιοχή θα παρκάρουν μέρος των χιλιάδων οχημάτων οπαδών, σχεδόν καθημερινά και ειδικά τις μέρες που θα υπάρχει ποδοσφαιρικός αγώνας, κυρίως Τετάρτες και Κυριακές.
    *Επίσης στην ίδια περιοχή θα εξυπηρετούνται χιλιάδες οχήματα ΙΧ και φορτηγά που θα εξυπηρετούν τα πολυκαταστήματα και τα ξενοδοχεία.

    Αυτά δρομολογούνται ενώ η αλλαγή του κλίματος και η δραματική αύξηση της μόλυνσης του περιβάλλοντος επιβάλλουν σε όλη την έκταση του Ελαιώνα:

    σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα
    σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

    Τη δημιουργία μοντέρνου βιοκλιματικού Εθνικού Πάρκου με την απόλυτη διασύνδεσή του με τους αρχαιολογικούς θησαυρούς (Βοτανικό – Κεραμικό – Ακαδημία Πλάτωνος – Αρχαία αγορά – Πλάκα – Ακρόπολη και Ιερά Οδό). Κάτι αντίστοιχο προβλέπει η μελέτη που στις 27-8-2023 εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με τη δημιουργία βιοκλιματικού πάρκου, μόνο όμως στο τμήμα του Ελαιώνα που ανήκει στον Δήμο Αθηναίων.

    Μπορείτε να φανταστείτε την εκτίναξη των εσόδων από την σίγουρη αύξηση του τουρισμού αν αυτή η μελέτη αφορούσε όλο τον Ελαιώνα;

    Όμως αντί γι’ αυτό έρχονται και χωροθετούν τον νέο ΚΣΥΛ πρόχειρα – εύκολα – αβίαστα με τις συνθήκες του 2012 και ακόμη πιο παλιά. Φανταστείτε ότι στην περιβαλλοντική εγκεκριμένη πλέον μελέτη απλώς παροτρύνουν τις ανάδοχες εταιρείες για ανακύκλωση εντός του σταθμού, την καθαριότητα, την ενεργειακή κτιριακή απόδοση με σκοπό την ανεξαρτησία, και τα αναγκαία οδοποιητικά έργα.

    Ενώ δεν αναφέρονται ως επιβάρυνση:

    1. Ότι 250 και πλέον δρομολόγια θα μπουν απευθείας στον κυκλοφοριακό Γολγοθά του Κηφισού (και μάλιστα 7,5 χλμ πριν. Διότι τώρα μπαινοβγαίνουν στην Αχαρνών, σημείο από όπου συνήθως ξεμπλοκάρει η κίνηση). Μπορείτε να φανταστείτε λοιπόν τους σπουδαστές που πάνε Χαλκίδα να θέλουν μια ώρα επιπλέον ή τους ταξιδιώτες στη Θήβα, τη Λιβαδειά, τη Λαμία, τη Θεσσαλία, την Κατερίνη, τη Θεσσαλονίκη κλπ.

    2. Δεν αναφέρονται καν στην αναγκαιότητα της μετατροπής της Λ. Αθηνών σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με την κατάργηση 17 φαναριών από την Σπ. Πάτση μέχρι τον Ασπρόπυργο και τη γρήγορη κατάργηση των σταθμών των διοδίων ώστε η κυκλοφορία να είναι ανεμπόδιστη.

    3. Στην ίδια μελέτη φροντίζουν όμως να εγκρίνουν την αύξηση κατά παρέκλιση του συντελεστή δόμησης καθώς και την καθ’ ύψος δόμηση του ξενοδοχείου που θα φτιαχτεί. Δηλαδή όλα για την “κονόμα” όπως λένε και οι μάγκες.

    Έτσι ο χώρος του Ελαιώνα από τόπος σωτηρίας (μετά την απομάκρυνση κατ’ αρχήν των πρακτορείων εμπορευμάτων) θα μεταβληθεί σε κόλαφο για το περιβάλλον και την υγιή ανάπτυξη.

    Παρότι δεν είμαι οπαδός συνωμοσιολογιών, τείνω να πιστέψω ότι υπάρχει σχέδιο ώστε όλες οι ρυπογόνες δραστηριότητες να επιβαρύνουν την πλευρά του Ελαιώνα στον Δήμο Αιγάλεω ( (αμαξοστάσια – ΚΣΥΛ – σκουπίδια – δομή μεταναστών κτλ. Μόνο έτσι εξηγούνται οι δηλώσεις Μπακογιάννη στο Car&Motor 29-8-2023 ότι ο ελεύθερος πλέον χώρος 10 στρεμμάτων των ΚΤΕΛ Λιοσίων, θα μετατραπεί σε σύγχρονο βιοκλιματικό πάρκο για τις ανάγκες των κατοίκων. Λες και στο Αιγάλεω δεν ζουν κάτοικοι που έχουν τις ίδιες ανάγκες.

    Στον τύπο της οικολογικής ανάπτυξης όλης της έκτασης του Ελαιώνα και όχι μόνο της Αθήνας σε βιοκλιματικό σύγχρονο πάρκο συνδεδεμένο με την αρχαία Ελλάδα, δεν ήμουν μόνος μου. Το1992 κατέθεσα γραπτώς τις προτάσεις μου χαρακτηρίζοντάς τον “τελευταία ελπίδα για την Αττική”. (Στον Ενιαίο Σύνδεσμο Δήμων για τον Ελαιώνα, όπου συμμετείχα τότε ως Δημοτικός Σύμβουλος Αιγάλεω) και μετά την απομάκρυνση όλων των οχλουσών δραστηριοτήτων. Ο Μιλτιάδης Έβερτ τον είχε χαρακτηρίσει ως την “ανεκμετάλλευτη προίκα”. Ο Αντώνης Τρίτσης, ως Δήμαρχος Αθηναίων, είχε στα σχέδιά του την ανασκαφή της Ιεράς Οδού, με ταυτόχρονη ανάπτυξη του Ελαιώνα. Όμως δυστυχώς δεν πρόλαβε…

    Διαβάστε Επίσης

    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Back to top button