Πλειστηριαμοί: Άλλαξε χέρια το κτήριο ιστορικής επιχείρησης στη Λεωφόρο Αθηνών

Άλλαξε χέρια το ακίνητο όπου στεγαζόταν η ιστορική αντιπροσωπεία Στακόρ ΑΒΕΕΑ, της οικογένειας Κορτέση με τιμή κατακύρωσης 7.789.802,00 ευρώ με δυο ευρώ πάνω δηλαδή από την τιμή εκκίνησης.
H αρχική τιμή εκκίνησης είχε οριστεί στα 19.474.500 ευρώ, ωστόσο αταδιακά η τιμή εκκίνησης είχε συρρικνωθεί στα 7.789.800 ευρώ. Τελικά το ακίνητο άλλαξε τελικά χέρια με μόλις 2 ευρώ παραπάνω, στα 7.789.802 ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία ΣΤΑΚΟΡ Α.Β.Ε.Ε.Α για χρόνια κυριαρχούσε στην αγορά αυτοκινήτων, ενώ κυρίως ήταν συνδεδεμένη με τα αυτοκίνητα της Ford και της Mazda των οποίων ήταν επίσημος αντιπρόσωπος στην Ελλάδα.
Πρόκειται για το γωνιακό οικόπεδο που βρίσκεται επί της συμβολής της Λεωφόρου Αθηνών με τις οδούς Χρηματιστηρίου (πρώην Πιπινέλη), Πολυκράτους και Ποσειδίππου.

Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία ΣΤΑΚΟΡ Α.Β.Ε.Ε.Α για χρόνια κυριαρχούσε στην αγορά αυτοκινήτων, ενώ κυρίως ήταν συνδεδεμένη με τα αυτοκίνητα της Ford και της Mazda των οποίων ήταν επίσημος αντιπρόσωπος στην Ελλάδα.
Η ιστορία μιας ιστορικής αντιπροσωπείας
Η ιστορία ξεκινάει στις αρχές 20ού αιώνα, όταν το 1936 ο Ιωάννης Κορτέσης ιδρύει την πρώτη του επιχείρηση, εισάγοντας αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Γνώρισε ταχύτατη ανάπτυξη καθιστώντας την ηγέτιδα στην αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα.
Η συνεργασία με την Ford, μια από της μεγαλύτερες βιομηχανίες στον κόσμο, έγινε το 1950. Η συνεργασία με την Ford και στην συνέχεια με την Ιαπωνική Mazda εκτοξεύουν την επιτυχία και τα κέρδη της επιχείρησης, το όνομα της οποίας εμπιστεύονταν όλο και περισσότεροι αγοραστές. Το 1982 η οικογένεια Κορτέση ίδρυσε την ΕΛΜΑ ως τον επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα και διανομέα της Mazda στην Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια ο όμιλος εμπορευόταν και αυτοκίνητα Renault και Dacia.
Η επιτυχία σημειώνεται για δεκαετίες, με την οικογένεια Κορτέση και τις επιχειρήσεις της να εδραιώνονται στον χώρο του αυτοκινήτου. Καταστήματα σε όλη την Ελλάδα επιβεβαιώνουν το μέγεθος του εγχειρήματος, στην Αθήνα και άλλες πόλεις το όνομα τους είχε γίνει ταυτόσημο με την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια.
Μετά το 2000 τα πράγματα αλλάζουν. Η επιχείρηση βιώνει τις πρώτες της απώλειες, συνέπειες που έχουν ως αφετηρία τις γενικευμένες αλλαγές στην επιχειρηματική παρουσία της Ford στην Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, η Ford, αλλάζει επιχειρηματική στρατηγική επιλέγοντας μια πιο κεντρική και ενοποιημένη διαχείριση των αντιπροσωπειών της στην Ευρώπη. Έτσι, αποφάσισε να τερματίσει τη συνεργασία της με τη ΣΤΑΚΟΡ και το 2005 η επιχείρηση χάνει την αντιπροσωπεία της Ford στην Ελλάδα.
Η εξέλιξη αυτή σήμανε την αρχή του τέλους για την ΣΤΑΚΟΡ που όπως αποδεικνύει το διαφημιστικό σλόγκαν της εποχής «ΣΤΑΚΟΡ για Ford» είχε γίνει συνώνυμη με τα αυτοκίνητα της αμερικάνικης εταιρείας.
Παρόλα αυτά η επιχειρηματική οικογένεια δεν το βάζει κάτω. Το 2010, μέσω της Στακόρ, ανακοίνωσε τη δημιουργία δύο νέων κάθετων μονάδων σε ιδιόκτητο χώρο στη Λεωφόρο Πειραιώς 83, στον Πειραιά.
Εκεί θα στεγάζονταν το εξουσιοδοτημένο δίκτυο της Renault & Dacia και στο δεύτερο το δίκτυο της Mazda. Όμως η κρίση έφερε ανατροπές στην αγορά αυτοκινήτου και η οικογένεια Κορτέση το 2012 προχώρησε στο κλείσιμο υποκαταστημάτων της και το 2013 η ιστορική επιχείρηση της κήρυξε πτώχευση. Έτσι το εμβληματικό ακίνητό της βρέθηκε να φιγουράρει στην πλατφόρμα πλειστηριασμών.