Να πώς κατασκευάζονται τα ρούχα της ZARA
Τι κρύβεται πίσω από τη δημοφιλέστερη αλυσίδα ρούχων του ομίλου Inditex;
Υπάρχουν 2.238 καταστήματα ZARA σε 96 χώρες στον κόσμο, το καθένα από τα οποία υποδέχεται μεταφορές νέων προϊόντων δύο φορές την εβδομάδα. Η αλυσίδα ρούχων έχει ως βάση της την Γαλικία, στη βορειοδυτική ακτή της Ισπανίας, από το 1975.
Αλλά αυτό που ξεκίνησε ως ένα μόνο κατάστημα ZARA έχει τώρα αναπτυχθεί σε μια τεράστια, πολυεθνική που θεωρείται ότι είναι η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων στον πλανήτη. Πάνω από 5.000 άνθρωποι δουλεύουν στα επεκτεινόμενα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην ισπανική πόλη, πάνω σε διάφορους τομείς της εταιρείας, από το σχέδιο, τη φωτογραφία και το μόντελινγκ, μέχρι τα εργοστάσια, που κατασκευάζουν και διανέμουν τα ρούχα ZARA στον κόσμο.
1. Σχεδιασμός προϊόντων
Η ιστορία ξεκινά στην καρδιά των κεντρικών γραφείων του ZARA, όπου η σχεδιαστική ομάδα των 300 ατόμων ξεφυλλίζει βιβλία πάνω στις τάσεις της μόδας και δημιουργεί πίνακες παρουσίασης για την επόμενη συλλογή της αλυσίδας.
2. Κόψιμο των πατρόν
Αφού δημιουργηθεί το σχέδιο, μεταφέρεται σε μια ομάδα που κόβει τα πατρόν, λίγα μόνο μέτρα μακριά, και η οποία συνδυάζει τα πρώτα πρωτότυπα. Όταν αυτά δημιουργηθούν δοκιμάζονται πάνω σε μοντέλα, που είναι μόνιμοι υπάλληλοι της Inditex.
3. Αποστολή ψηφιακού σχεδίου
Αφού ολοκληρωθεί το πρωτότυπο, ένα ψηφιακό σχέδιο στέλνεται σε ένα από τα εργοστάσια της εταιρείας. Τα κεντρικά γραφεία των 79.897 τμ. είναι η βάση 10 διαφορετικών εργοστασίων, που κατασκευάζουν τα πιο μοντέρνα προϊόντα του ZARA, ουσιαστικά ρούχα που χρειάζονται περισσότερη προσοχή.
4. Από το σχέδιο στο ύφασμα
Όταν φτάσουν στο εργοστάσιο, το πρώτο βήμα στην διαδικασία είναι να τοποθετηθούν τα σχέδια στο ύφασμα. Αυτό μοιάζει περίπου με το παιχνίδι Tetris. Το ζήτημα είναι να τοποθετηθούν όσο περισσότερα κομμάτια γίνεται σε ένα συγκεκριμένο τμήμα υφάσματος, για να εξοικονομηθεί όσο περισσότερο ύφασμα γίνεται.
5. Η κοπή του υφάσματος
Το σχέδιο αποστέλλεται μετά σε μια μηχανή που τυπώνει ένα αντίγραφο σε πραγματικό μέγεθος, χρησιμοποιώντας τις σχετικές πληροφορίες για το τι είδους ρούχο είναι το κάθε κομμάτι. Στη συνέχεια, το ύφασμα απλώνεται σε μεγάλες κοπτικές μηχανές και το χαρτί τοποθετείται από πάνω. Και τα δύο υλικά κρατιούνται στη θέση τους με τη βοήθεια ενός σφιχτού πλαστικού φύλλου. Η μηχανή κόβει το υλικό, κόβοντας το καθένα από τα κομμάτια υφάσματος. Στα πιο λεπτά υφάσματα, 200 στρώσεις μπορούν να κοπούν την κάθε φορά.
6. Μεταφορά στο εργοστάσιο
Όταν κοπούν, τα κομμάτια χαρτιού και υφάσματος πακετάρονται μαζί. Το χαρτί έχει όλες τις λεπτομέρειες που θα βοηθήσουν τους υπαλλήλους των εργοστασίων να δουν πού πρέπει να σταλούν αυτά τα κομμάτια στη συνέχεια, και ποιο μέρος υφάσματος θα συναρμολογήσουν. Αυτά τα κομμάτια αποστέλλονται σε εξωτερικά εργοστάσια για να ραφτούν μαζί, μαζί με ένα πρωτότυπο του ρούχου, έτσι ώστε να μπορέσουν τα εργοστάσια να αντιγράψουν ακριβώς το ίδιο σχέδιο.
7. Επιστροφή στα κεντρικά
Όταν ραφτεί το ρούχο, επιστρέφει στα κεντρικά του ZARA. Τα πιο ακριβά και σημαντικά προϊόντα στέλνονται πίσω στο εργοστάσιο για μεμονωμένους ελέγχους ποιότητας.
8. Ποιοτικός έλεγχος των προϊόντων
Πρέσες χρησιμοποιούνται για να ισιώσουν το ύφασμα, ενώ στα μανίκια εκτοξεύεται καυτός αέρας για να δώσει σχήμα στο ύφασμα και να τεντώσει τις ραφές. Το κάθε προϊόν εξετάζεται μεμονωμένα για να διαπιστωθεί το ότι δεν υπάρχουν σκισμένες ραφές.
9. Ψηφιακή ταυτότητα των ρούχων
Στη συνέχεια, τα προϊόντα αποστέλλονται στο κέντρο διανομής, όπου ξεπακετάρονται και περνούν από αισθητήρες. Αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα στάδια της διαδικασίας, καθώς δίνει στο κάθε προϊόν μια ετικέτα που θα είναι η ψηφιακή ταυτότητα του κάθε προϊόντος. Έτσι, η πορεία του κάθε ρούχου μπορεί να παρακολουθείται, από το κέντρο διανομής μέχρι τη στιγμή που αγοράζεται από τον πελάτη.
10. Αποστολή στα καταστήματα
Τέλος, τα κουτιά με τα ρούχα τοποθετούνται σε ομάδες. Τα κουτιά ZARA μπορούν να παραμείνουν αποθηκευμένα για πολλές μέρες μέχρι να σταλούν στα μεμονωμένα καταστήματα. Όλα τα κουτιά που πρόκειται να σταλούν στην Ευρώπη, διανέμονται με τρένο, ενώ τα δέματα του υπόλοιπου κόσμου αποστέλλονται με αεροπλάνο.