Προαστιακός Δυτικής Αττικής: “Έργο χωρίς μέλλον, αν δεν συνδεθεί με το Μετρό της Αθήνας!”

Ο Προαστιακός σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής υπόσχεται να ζωντανέψει την παλαιά, ανενεργή από το 2001 σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Κόρινθος. Η παρέμβαση βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης. Ωστόσο εγείρονται ερωτήματα και ενστάσεις για σημαντικά σημεία του έργου.
Ακολουθεί ο προβληματισμός της Ομάδας Βιώσιμης Κινητικότητας Ελευσίνας:
Προαστιακός σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής – Έργο χωρίς μέλλον
Στο Δημοτικό συμβούλιο της 29-11-2023 θα συζητηθεί με την μορφή κατεπείγοντος το θέμα της διέλευσης των δίδυμων αγωγών πετρελαίου διασύνδεσης των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου-Ελευσίνας κάτω από την υπάρχουσα Σιδηροδρομική γραμμή η οποία θα επαναλειτουργήσει, ως προαστιακός Δυτικής Αττικής και θα συνδέει τα Μέγαρα με τα Ανω Λιόσια με γραμμή μήκους 36 χλμ. μέσω ενδιάμεσων σταθμών Νέας Περάμου -Λουτρόπυργος-ΕΛΠΕ Ελευσίνας-Ελευσίνα-Βαμβακιά- ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, προϋπολογισμού 135,00 εκ. με ΦΠΑ.
Το έργο αυτό, παρ’ ότι διαφημίζεται ως έργο πνοής για την Δυτική Αττική διότι θα μειωθεί ο αριθμός των μετακινήσεων από και προς την Αθήνα των εργαζομένων αλλά και των κατοίκων της Δυτικής Αττικής, η δική μας άποψη είναι ότι χωρίς τίς κάτωθι προβλέψεις αλλά και τροποποιήσεις, θα είναι ένα έργο χωρίς μέλλον το οποίο θα υποβαθμίσει περαιτέρω την Ελευσίνα και ο μόνος ωφελημένος θα είναι τα ΕΛΠΕ.
Για να είναι ο Προαστιακός σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής χρηστικό και βιώσιμο έργο για την Δυτική Αττική αλλά και για την περαιτέρω αναβάθμιση της Ελευσίνας πρέπει:
- Να υποχρεωθούν οι επιχειρήσεις με εργαζόμενους ανω των 30 ατόμων να διαθέτουν στους πλησιέστερους σταθμούς με την έδρα τους όχημα μετακίνησης των εργαζομένων τους.
- Να μελετηθεί συγχρόνως με την μελέτη του προαστιακού η μελλοντική σύνδεση του σταθμού των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου με το Μετρό μέσω των Σταθμών Αγίας Μαρίνας η Χαϊδαρίου. Θα είναι έργο πνοής για το σύνολο των κατοίκων της Δυτικής Αττικής αλλά και τους εργαζομένους από Αθήνα και Πειραιά.
- Να υπογειοποιηθεί ο Προαστιακός σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής στο τμήμα που διέρχεται εντός της πόλης της Ελευσίνας μήκους 2,50 χλμ. Με 7 διαβάσεις στην Ελευσίνα και 1 στα σύνορα με την Μάνδρα η κυκλοφορία στην πόλη θα διακόπτεται 16 φορές την ώρα στο σύνολο των διαβάσεων!!! όπως φαίνεται και στην επισυναπτόμενη φωτογραφια.
Υπογειοποίηση γίνεται και στην Πάτρα για μήκος 5,20 χλμ. Όπως φαίνεται στο κατωτέρω link. https://www.metaforespress.gr/…/%CE%AD%CF%89%CF%82-%CF…/
Είναι και ο μόνος τρόπος για την αποφυγή της διέλευσης των αγωγών πετρελαίων των ΕΛΠΕ δια μέσου της πόλης. Συγχρόνως δίνεται η δυνατότητα της μελλοντικής ανάπλασης του τμήματος άνωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής με διάφορες χρήσεις.
Ειδάλλως ο Προαστιακός σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής, όπως σχεδιάζεται έως τα Ανω Λιόσια με μετεπιβίβαση για την Αθήνα και τον Πειραιά, είναι πολύ καλός για τους ανθρώπους που θέλουν κάνουν βόλτα για να γεμίσουν τον χρόνο τους και για τα ΕΛΠΕ λόγω της εξυπηρέτησης στην διέλευση των αγωγών.
Θα μπορούσε ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής
να “παντρευτεί” με μία γραμμή Μετρό στη Λ. Αθηνών;
Θα μπορούσε μία γραμμή Μετρό προς Λεωφόρο Αθηνών, που ελπίζουμε να κατασκευαστεί στο μέλλον, να φτάσει στον Ασπρόπυργο και “να κουμπώσει” με το έργο “Προαστιακός Δυτικής Αττικής”, που μόλις αναφέρθηκε; Ο συνδυασμός της γραμμής 3 του Μετρό Αγία Μαρίνα – Αεροδρόμιο με τον προαστιακό δείχνει πως γίνεται. Αν τελικά ναι, τότε:
- Θα ήταν μια πλήρης συγκοινωνιακή κάλυψη ολόκληρης της δυτικής Αττικής, με τεράστιο κοινωνικό και περιβαλλοντικό όφελος.
- Και το Χαϊδάρι θα ήταν πολλαπλά ωφελημένο, καθώς θα αποκτούσε σταθμούς σε Παλατάκι ή Αττικόν, Δάσος, ίσως και σε Δαφνί – Αφαία, με αμφίπλευρη σύνδεση προς Αθήνα και Θριάσιο.
- Ταυτόχρονα ο κυκλοφοριακός φόρτος στη Λ. Αθηνών θα μετριαζόταν σημαντικά, με ό,τι καλό θα μπορούσε αυτό να συνεπάγεται για την ποιότητα ζωής στην πόλη μας.
- Η Εθνική οδός θα κέρδιζε ουσιαστική αποσυμφόρηση στο τμήμα Διόδια Ελευσίνας – Δαφνί, που γνωρίζει συχνά μποτιλιαρίσματα. Τα συνδυασμένα μέσα σταθερής τροχιάς αποτελούν την ευρωπαϊκή επιλογή για τις μετακινήσεις.
- Ο μίνι προαστιακός μπορεί να ελαφρύνει τομεταφορικό έργο του υπάρχοντος προαστιακού, τώρα που αυτό πρόκειται να φτάσει στην Πάτρα. θα μπορούσε δηλαδή να έχει μόνο ένα σταθμό στο Θριάσιο.
- Συμπερασματικά, πόση οδική κίνηση, ατμοσφαιρική ρύπανση και ταλαιπωρία, θα “ρουφούσε” αυτό το έργο…
- Αν κάποιος υποστηρίξει ότι θα ρουφούσε και δυσανάλογα πολλούς πόρους, θα απαντούσαμε “άκυρο”. Η Δυτική Αθήνα και η Δυτική Αττική δικαιούνται πολλά περισσότερα από αυτό για προφανείς λόγους -ας μην επαναλαμβανόμαστε.
Μήπως αξίζει να διερευνηθεί σοβαρά η πρόταση αυτή και -αν οι τεχνικές και συγκοινωνιακές απαντήσεις των ειδικών είναι θετικές- να διεκδικηθεί από τις τοπικές κοινωνίες της δυτικής πλευράς της πρωτεύουσας;
ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ: Μετρό – μίνι προαστιακός: Αθήνα – Χαϊδάρι – Ελευσίνα – Κινέτα… Γιατί όχι;