Η ασφάλεια και οι ταχύτητες του Μετρό σε νέες ράγες: Έπεσαν υπογραφές για τις Γραμμές 2 και 3

Σημαντική εξέλιξη για τις ασφαλείς μετακινήσεις αλλά και τις ταχύτητες του Μετρό υπεγράφη μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και του αναδόχου του έργου που προέκυψε μετά από διαγωνισμό.
Σε τονωτικές ενέσεις για την ασφάλεια του Μετρό της Αθήνας προχωρούν οι Σταθερές Συγκοινωνίες, τη στιγμή που η καταπόνηση είναι πια εμφανής στο “διαμάντι” των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, όπου το ορατό πρόβλημα είναι η έλλειψη συρμών και η συχνότητα δρομολογίων, αλλά υπάρχει και το βασικό ζήτημα της ασφάλειάς τους.
Το Μετρό έκλεισε φέτος 25 χρόνια λειτουργίας και ο χρόνος στις εγκαταστάσεις του δεν κρύβεται. Η δεκαπενταετία της κρίσης έχει αφήσει το αποτύπωμά της, λόγω έλλειψης πόρων για συντήρηση και εκσυγχρονισμό.
Στην ανάγκη αυτή έρχεται να απαντήσει το έργο «Αντικατάσταση σιδηροτροχιών στις γραμμές της Σταθερές Συγκοινωνίες». Ο σχετικός διαγωνισμός “βγήκε στον αέρα” τον περασμένο Νοέμβριο και στις αρχές Αυγούστου υπογράφηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο. Η αξία του έργου με τον ΦΠΑ είναι 6,06 εκατ. ευρώ και η διάρκεια 18 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Το αντικείμενο του έργου
Το Αντικείμενο του έργου είναι η εργασία αντικατάστασης σιδηροτροχιών σε διάφορα σημεία των Γραµµών 2 & 3 της ΣΤΑΣΥ, µε καινούριες σιδηροτροχιές σε συνεχώς συγκολληµένη γραµµή.
Στο αντικείµενο του έργου περιλαµβάνονται επίσης η επιθεώρηση της γραµµής με σκοπό την καταγραφή τυχόν πρόσθετων σφαλµάτων στις σιδηροτροχιές, καθώς και η αντικατάστασή τους εν λειτουργία.
Ρωγμές και φθορές
Δεν είναι μυστικό το γεγονός ότι η Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ, τα τελευταία τρία χρόνια, έχει εντοπίσει φθορές στις ράγες των Γραμμών 2 και 3, σε μήκος που συνολικά ανέρχεται σε 27,4 χιλιόμετρα σιδηροδροτροχιών. Έτσι οι συρμοί κινούνται προληπτικά σε σημαντικό τμήμα του δικτύου με χαμηλότερες ταχύτητες (“προληπτικές βραδυπορίες”) για λόγους ασφαλείας, γεγονός που με τη σειρά του επιβαρύνει περαιτέρω τις ήδη χαμηλές συχνότητες των δρομολογίων, ειδικά στις ώρες αιχμής.
Από τους ελέγχους (υπέρηχοι, δινορεύματα) που διενεργήθηκαν καταγράφηκαν αστοχίες, όπως εξάντληση των ορίων κόπωσης του μετάλλου της σιδηροτροχιάς και κατακόρυφες ή πλάγιες φθορές υλικού. Για να περιοριστεί ο ρυθμός φθοράς και ταυτόχρονα να αποφευχθούν συνέπειες που σχετίζονται με την ασφάλεια κίνησης, έχουν επιβληθεί ταχύτητες 40-60 χλμ./ώρα, όταν η κανονική ταχύτητα λειτουργίας του δικτύου είναι τα 80 χλμ./ώρα.