ΥποδομέςΠρώτη Σελίδα

Γραμμή 3, η πιο πιεσμένη του Μετρό Αθήνας – Απόλυτα αναγκαίοι για 7 νέοι διρευματικοί συρμοί

Σε αναζήτηση χρηματοδοτικών πόρων, εξακολουθούν να βρίσκονται η Ελληνικό Μετρό και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την επέκταση της Γραμμής 2 στο Ίλιον, αλλά και για την προμήθεια 15 νέων συρμών για το Μετρό της Αθήνας.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε όχι για πρώτη φορά- ότι αναζητούνται πόροι για να γίνουν διαγωνισμοί για νέους συρμούς που θα προστεθούν στον στόλο της Αθήνας.

Σχεδιάζεται να αγοραστούν 7 διρευματικοί συρμοί που θα δρομολογηθούν στην Γραμμή 3 και θα εξυπηρετούν την διαδρομή από/προς το αεροδρόμιο και εξετάζεται η προμήθεια οκτώ ακόμα συρμοί για τις γραμμές 2 και 3. Οι λέγονται διρευματικοί συρμοί ονομάζονται έτσι, καθώς έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με τα δύο διαφορετικά συστήματα ηλεκτροκίνησης, τόσο στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό όσο και στο υπέργειο δίκτυο του Προαστιακού.

7 νέοι διρευματικοί συρμοί

Στην Γραμμή 3 του Μετρό “Πειραιάς – Αεροδρόμιο” εντοπίζεται ο μεγαλύτερος επιβατικός φόρτος στο δίκτυο των τριών γραμμών του. Αυτή η πίεση γίνεται εντονότερη κατά την καλοκαιρινή περίοδο όταν αυξάνεται πολύ η επιβατική κίνηση από/προς το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, καθώς τη χρησιμοποιούν πολλοί ταξιδιώτες. Για το λόγο αυτό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Ελληνικό Μετρόπρογραμμάτισαν από τον περασμένο Απρίλιο διαγωνισμό να αγοραστούν επιπλέον 7 διρευματικοί συρμοί, που θα δώσουν μεγάλες δυνατότητες στην συχνότητα και την χωρητικότητα της γραμμής. Ωστόσο οι εξελίξεις καθυστερούν. Η εμπλοκή παρουσιάζεται βασικά στη χρηματοδότηση.

Πιο συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός αντιμετωπίζει έλλειψη χρηματοδοτικών πόρων, καθώς τα κονδύλια για τις μεταφορές στο νέο ΕΣΠΑ είναι αρκετά περιορισμένα (στα 2,2 δισ. ευρώ πλέον, έναντι 8 δισ. ευρώ και άνω σε προηγούμενα προγράμματα) ενώ έχουν προκύψει και έκτακτες ανάγκες – δαπάνες, με χαρακτηριστικότερες τις ζημίες από τις καταστροφικές κακοκαιρίες σε Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Εύβοια.

Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα, είναι οι προδιαγραφές των συστημάτων ασφαλείας. Οι νέοι διρευματικοί συρμοί χρειάζονται πιστοποιήσεις ασφαλείας και από τον ΟΣΕ και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. 

Οι νέοι διρευματικοί συρμοί θα κληθούν να βελτιώσουν τις συχνότητες στα δρομολόγια του αεροδρομίου που σήμερα είναι ανά 36 λεπτά. Παρά του ότι στο αεροδρόμιο δρομολογείται και η προαστιακή γραμμή που φτάνει στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό, δεν είναι ελκυστική για τους περισσότερους επιβάτες με αποτέλεσμα να γεμίζουν οι συρμοί σχεδόν άμεσα σε κάθε δρομολόγιο.

Παράλληλα, η προμήθεια νέων συρμών θα βοηθήσει στην βελτίωση της συχνότητας των δρομολογίων που σήμερα στις ώρες αιχμής είναι στα 4 λεπτά. Το κόστος για τους 15 συρμούς υπολογίζεται μεταξύ 170-200 εκατ. ευρώ, ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο. Όλες οι προηγούμενες παραγγελίες συρμών έγιναν μέσω ΕΣΠΑ, αλλά σε εποχές στις οποίες το επιχειρησιακό πρόγραμμα για υποδομές-μεταφορές ήταν πολύ πιο αυξημένο.

Γιατί όμως η Ελληνικό Μετρό εξαρτάται από τη χρηματοδότηση του κρατικού προϋπολογισμού; Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει καταργηθεί η αυτοτελής οικονομική λειτουργία του Μετρό. Η ΣΤΑΣΥ αποδίδει τα έσοδά της στον ΟΑΣΑ και από εκεί “πέφτουν” στη δικαιοδοσία του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους, το οποίο κάνει τους δικούς του λογαριασμούς και επιστρέφει στο Μετρό κλάσμα των χρημάτων του.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button