Στο σφυρί το ακίνητο ιστορικής αντιπροσωπείας αυτοκινήτων στη Λεωφόρο Αθηνών
Εκπλειστηριάζεται το κτήριο όπου χτυπούσε η καρδιά της εταιρείας που είχε ταυτιστεί με το όνομα της Ford, αλλά και της Mazda. Στις 10 Οκτωβρίου 2024 βγαίνει στο σφυρί το ακίνητο της ιστορικής αντιπροσωπείας Στακόρ ΑΒΕΕΑ, της οικογένειας Κορτέση.
Η θρυλική Στακόρ βρέθηκε στη δίνη της πολυετούς οικονομικής κρίσης και το 2014 αναγκάστηκε να αιτηθεί την πτώχευση της εταιρείας.
Σύμφωνα με το mononews.gr, πρόκειται για τον τρίτο πλειστηριασμό που πρόκειται να διενεργηθεί για λογαριασμό του ακινήτου με την τιμή εκκίνησης να μειώνεται σημαντικά κάθε φορά. Συγκεκριμένα, έχει προηγηθεί 24 Ιουλίου του 2024 πλειστηριασμός, με τιμή εκκίνησης τα 19.474.500 ευρώ, ο οποίος ολοκληρώθηκε χωρίς να εκδηλωθεί ενδιαφέρον, και στις 12 Σεπτεμβρίου 2024 με τιμή εκκίνησης 14.605.875 ευρώ. Την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου έρχεται ο τρίτος με σαφώς μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 9.737.250,00€.
Όπως αναφέρθηκε, αρχική του χρήση ήταν συνεργείο και εκθεσιακός χώρος αυτοκινήτων όπου στεγαζόταν η εταιρεία εμπορίου αυτοκινήτων Mazda και Ford Στακόρ. Το 2016 τμήμα του ακινήτου μισθώθηκε στον ΟΠΑΠ. Στις οριζόντιες ιδιοκτησίες που βρίσκονται στο διώροφο τμήμα της πρόσοψης έγινε αλλαγή χρήσης σε χώρο γραφείων με μετατροπή και αποκατάσταση όψεων και πλήρη ανακαίνιση ώστε να εξυπηρετηθεί η νέα του χρήση.
Η ιστορία της ΣΤΑΚΟΡ
Η οικογένεια Κορτέση είναι μια από τις παλαιότερες στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’30.
Ειδικότερα από το 1936 ο Ιωάννης Κορτέσης είχε αναλάβει αρχικά την αντιπροσώπευση των προϊόντων και αυτοκινήτων της Ford μέσω της εταιρείας ΣΤΑΚΟΡ, η οποία με τη μετέπειτα εταιρική μορφή της συστάθηκε τον Νοέμβριο του 1951.
Το 1982 η οικογένεια Κορτέση ίδρυσε την ΕΛΜΑ επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα και διανομέα της Mazda στην Ελλάδα. Η ΕΛΜΑ διέθετε να πανελλήνιο δίκτυο συνεργατών με 68 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα και επί 27 χρόνια αποτελούσε τον επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα της Mazda. Ο όμιλος στη συνέχεια εμπορευόταν και αυτοκίνητα Renault και Dacia.
Ισχυρή παρουσία είχε η οικογένεια και στην αγορά ακινήτων καθώς ήταν από τις πρώτες που προέβλεψαν στην άνοδο του ελληνικού real estate στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Έτσι προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις με μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Μεταξύ άλλων συνεργάστηκε και με τον όμιλο Ελλάκτωρ για το στήσιμο του ψυχαγωγικού κέντρου στην οδό Αχαρνών, όπου λειτουργούσε ο πολυκινηματογράφος Ster Cinemas.
Ένα μεγάλο τμήμα της ακίνητης περιουσίας αφορούσε κτίρια στα οποία στεγάζονταν αντιπροσωπείες πώλησης αυτοκινήτων και συνεργεία τα οποία εκμεταλλευόταν.
Σύντομα όμως τα οικονομικά προβλήματα άρχισαν να «πνίγουν» τον όμιλο.
Το 2012 μέρος του μακροπρόθεσμου δανεισμού της εταιρείας μετατράπηκε σε βραχυπρόθεσμο και ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες την αναχρηματοδότηση και επιμήκυνση των τραπεζικών του υποχρεώσεων κ.α. Όλα αυτά ωστόσο δεν έφεραν αποτέλεσμα με συνέπεια η εταιρεία να υποβάλει αίτηση πτώχευσης το καλοκαίρι του 2014.
Το ακίνητο
Πρόκειται για τρις γωνιακό οικόπεδο που βρίσκεται επί της συμβολής της Λεωφόρου Αθηνών με τις οδούς Χρηματιστηρίου, Πολυκράτους και Ποσειδίππου, με συνοκικό εμβαδόν 7.556,36 τ.μ.
Συγκεκριμένα, έχει πρόσοψη μήκους 34,09 μέτρων επί της Λεωφόρου Αθηνών, 134,88 μέτρων επί της οδού Χρηματιστηρίου, 90 μέτρων επί της οδού Πολυκάρπου και 35,18 μέτρων επί της οδού Ποσειδίππου.
Το σχήμα του οικοπέδου είναι σχεδόν «Γ» και σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης προσφέρει καλή θέα στην περιοχή.
Στο οικόπεδο έχουν ανεγερθεί δύο κτίρια που αποτελούνται από οριζόντιες ιδιοκτησίες.
Η αρχική του χρήση ήταν συνεργείο και εκθεσιακός χώρος αυτοκινήτων όπου στεγαζόταν η εταιρεία εμπορίου αυτοκινήτων Mazda και Ford Στακόρ.